21/03/2024

El departament de Territori de la Generalitat ha aprovat avui tècnicament el projecte constructiu i l’estudi d’impacte ambiental de la variant de la C-59 a Sant Feliu de Codines. Així ho ha avançat la consellera de Territori en funcions, Ester Capella, aquest dijous al matí en un acte a Moià. Tant l’informe d’impacte ambiental, que s’ha fet de nou, ja que l’anterior fet l’any 2014 estava caducat, com el constructiu, que s’ha actualitzat, se sotmetran a informació pública la setmana que ve, per tal que s’hi puguin presentar al·legacions, segons ha explicat el director general d’infraestructures de Mobilitat, David Prat.

La consellera ha subratllat que els passos administratius per construir aquesta reivindicada infraestructura continuen avançant, malgrat que no hi ha pressupost per a les licitacions, que s’hauran de fer un cop s’hagin acabat els tràmits ambientals. La variant es va incloure per primera vegada als pressupostos del govern català aquest 2024 després de l’acord entre ERC i el PSC, amb una dotació de 41 milions d’euros a partir de 2024 que havien de permetre construir aquesta infraestructura en els pròxims anys. El fet que els pressupostos no hagin avançat fa que ara per ara no hi hagi finançament per construir aquesta via. 

 

La consellera de Territori en funcions, Ester Capella, visitant les obres de millora de la C-59 a Moià.

La consellera de Territori en funcions, Ester Capella, visitant les obres de millora de la C-59, a Moià.

 

L’estudi d’impacte ambiental, recull algunes dades de com serà la variant. La infraestructura comptarà amb un traçat de quatre quilòmetres, per l’oest del nucli urbà de Sant Feliu de Codines, que permeti alliberar de trànsit l’actual travessera. En la major part del recorregut, la secció de la carretera serà de dos carrils, més una via lenta en sentit Moià per a facilitar els avançaments en els trams amb més pendent, mentre que en la part amb menys pendent, tindrà un carril per sentit.

Per afavorir la seguretat viària i evitar els xocs frontals, la variant comptarà amb un separador de fluxos entre els dos sentits de la circulació, amb una doble línia contínua, zona de zebrat central, i elements d’abalisament reflectants.

El traçat inclou la construcció de tres rotondes a nivell per a connectar amb les carreteres de l’entorn de Sant Feliu: principalment, l’actual travessera, la BP-1241 de Gallifa i la carretera C-1413b cap a Centelles. D’altra banda, cal remarcar que s’ha projectat un viaducte de 515 metres de longitud per a superar el sot de l’Ullar i un fals túnel de 120 metres de longitud a la zona de Can Bosc que podrà fer les funcions de pas de fauna i connector ecològic.

A l'Eix 59 d'avui, a partir de les 19.30 h ampliarem aquesta informació.

Escolteu la notícia aquí.

 

Àudio de la notícia: 
Notícies relacionades: 
28/02/2024
L’ADENC considera irreals els terminis de la variant de la C-59 a Sant Feliu